Godziny otwarcia:
Sb 8-16

Zadzwoń do nas:

1Masaż sportowy lodem – zabieg z zakresu krioterapii miejscowej

Miejscowe zastosowanie zimna działa na naczynia krwionośne w 2 fazach:
1. Natychmiastowe zwężenie naczyń w skórze i tkance podskórnej, jako reakcja ochronna organizmu przed utratą ciepła
2. Rozszerzenie naczyń krwionośnych po upływie ok 2-3 minut fazy pierwszej

Masaż lodem jest jednym z elementów krioterapii miejscowej wykorzystywaną w sporcie i odnowie biologicznej.
Podczas długotrwałych wysiłków takich jak np. bieg maratoński oprócz ogólnego zmęczenia organizmu, dochodzi do powstawania lokalnych procesów zapalnych oraz mikrourazów.
To z kolei generuje ból, odczuwany przez zawodnika.

Działanie przeciwbólowe masażu lodem :

– zastosowanie masażu lodem po długotrwałym wysiłku fizycznym zgodnie z teorią włókien C, które są odpowiedzialne za przewodzenie bodźców bólowych.

– dzięki wykorzystaniu takiego mechanizmu podczas masażu kostką lodu dochodzi do ZAHAMOWANIA INFORMACJI BÓLOWEJ do wyższych pięter ośrodkowego układu nerwowego).

– zastosowanie masażu lodem powoduje zmniejszenie stężenia bradykininy, histaminy oraz innych mediatorów bólowych (ZMNIEJSZENIE WRAŻLIWOŚCI RECEPTORÓW BÓLOWYCH ZAWARTYCH W SKÓRZE)

– hipotermia, która powstaje po miejscowym zastosowaniu masażu kostką lodem, powoduje obniżenie prędkości przepływu impulsów nerwowych o ok 1,2-2 m/s (PODWYŻSZENIE PROGU ODCZUWANIA BÓLU)

– poprzez obniżenie temperatury tkanek dochodzi do zmniejszenia aktywności mediatorów zapalenia, które są wydzielana np. po długotrwałym biegu (maraton)- DZIAŁANIE PRZECIWZAPALNE

– w drugiej fazie podczas masażu lodem następuje zwiększony dowóz tlenu i zmniejszenie stężenia kwasu mlekowego, co sprzyja REGENERACJI POWYSIŁKOWEJ MIĘŚNI

– masaż lodem zmniejsza obrzęki, dzięki zwiększonej filtracji włośniczkowej oraz zwiększeniu odpływu chłonki. Ponieważ masaż lodem powoduje w pierwszej fazie gwałtowne obkurczenie naczyń powierzchniowych DZIAŁA PRZECIWOBRZĘKOWO. Szczególnie na obrzęki pojawiające się wokół stóp.

– zabieg masażu lodem sprawia, iż zmniejsza się aktywność gamma motoneuronów, co w dalszej kolejności zmniejsza aktywność wrzecion mięśniowych. Dochodzi również do OBNIŻENIA ODRUCHU NA ROZCIĄGANIE. (ZMNIEJSZENIE NAPIĘCIA TKANEK MIĘKKICH).

Wskazania:

– uzupełnienie leczenia w chorobach zwyrodnieniowych, reumatolidalnych, dyskopatii;

– zespół bólowy bocznego przedziału łokcia;

– zapalenie powięzi podeszwowej;

– zapalenie kaletki krętarza;

– bóle przeciążeniowo-zwyrodnieniowe;

– poparzenia, porażenia słoneczne;

– stany pourazowe i zapalne;

– odnowa biologiczna;

– zespoły bólu mięśniowo-powięziowego;

– bóle mięśni wskutek nadmiernego wysiłku.