Godziny otwarcia:
Sb 8-16

Zadzwoń do nas:

Fizjoterapia dorosłychFizjoterapia dorosłychFizjoterapia dorosłych

W naszym gabinecie zajmujemy się zarówno rehabilitacją osób dorosłych jak i dzieci. Fizjoterapia dorosłych skupia się wokół leczenia osób powyżej osiemnastego roku życia, który jest średnim wiekiem zakończenia wzrostu kości.

Rehabilitacja dorosłych skupia się na odpowiednim wywiadzie chorobowym, badaniu funkcjonalnym, zebraniu informacji na temat zdrowia pacjenta z każdego działu medycyny:

• ortopedii,
  • kardiologii,
  • neurologii,
  • gastrologii,
  • interny,
  • dermatologii.

Zbiór kompletnych informacji na temat pacjenta jest konieczny dla odpowiedniego doboru technik i strategicznego planowania poszczególnych etapów terapii rehabilitacyjnej.

Prowadząc rehabilitację dorosłych w gabinecie Fizjoduet zajmujemy się:

• konsultacjami fizjoterapeutycznymi,
  • terapią manualną,
  • masażem leczniczym,
  • masażem sportowym,
  • igłoterapią.

Terapie uzupełniamy o kinesiotaping, terapię z wykorzystaniem przyrządów do terapii tkanek miękkich czy urządzeń do fizykoterapii.

Profesjonalne przeprowadzenie terapii zawsze wymaga wywiadu i badania. W trakcie konsultacji fizjoterapeutycznej w gabinecie FizjoDuet przeprowadzamy pełny wywiad chorobowy, aby określić dotychczasowy przebieg choroby, czy dolegliwości. Konsultacja fizjoterapeutyczna w warunkach optymalnych zajmuje godzinę. Fizjoterapeuta ma w tym czasie możliwości zadania dokładnych pytań będących istotą właściwej diagnozy. Najczęściej wywiad dotyczy czasu trwania dolegliwości, obszaru oddziaływania bólu, współistniejących chorób przewlekłych a także, naszej codziennej aktywności w domu i w pracy.

Kolejnym krokiem jest przeprowadzenie badania funkcjonalnego, na które składa się ocena:

• zakresu ruchomości stawów,
  • siły mięśniowej,
  • charakteru dolegliwości (rodzaj, intensywność i umiejscowienie bólu)

Badanie wykonujemy w celu określenia możliwości i ograniczeń pacjenta, a co najważniejsze ponowne przeprowadzenie badania pozwala na ocenę postępów w trakcie terapii.  W naszej praktyce gabinetu konsultacja łączy w sobie dokładny wywiad z terapią indywidualną, dlatego jest to dobry wybór dla osób w ostrych incydentach bólowych, a także w chorobach przewlekłych regularnie nawracających.

Do konsultacji z fizjoterapeutą warto się odpowiednio przygotować. Aby dokładnie ocenić stan pacjenta, na pierwszą wizytę najlepiej zabrać ze sobą wyniki badań, karty wypisu ze szpitala, obrazy badań radiologicznych, a także wygodny strój aby terapeuta mógł ocenić nasze możliwości ruchowe a pacjent czuł się komfortowo.

• w pierwszej kolejności skupiamy się na osobistym, subiektywnym opisie problemu, każde wrażenie pacjenta na temat jego dolegliwości jest dla nas ważne.
  • kolejnym krokiem jest badanie fizjoterapeutyczne. W tej części przy pomocy zestawu testów jesteśmy w stanie ocenić aktualny stan i kondycję pacjenta, w tej części pacjent ma możliwość dowiedzieć się co dokładnie i dlaczego dzieje się z jego ciałem.
  • w ostatniej części pełnego badania fizjoterapeutycznego porównujemy dotychczasowe wyniki badań lekarskich i radiologicznych z badaniem fizjoterapeuty. Jest to dla nas ważne źródło informacji o stanie pacjenta.

Współczesne społeczeństwo żyje w coraz większym tempie, co niesie ze sobą zwiększone prawdopodobieństwo wzmożonego napięcia mięśni, przeciążeń czy kontuzji. Warszawskie życie stawia wysoko poprzeczkę, ale dzięki naszemu gabinetowi jesteśmy w stanie utrzymać dobrą kondycję zdrowotną odwiedzających nas pacjentów. Zespół wykwalifikowanych terapeutów w Warszawskich Włochach jest w stałej gotowości nieść pomoc potrzebującym i dbającym o swoje zdrowie i maksymalną produktywność.

W gabinecie każdego dnia spotykamy zarówno osoby prowadzące siedzący tryb pracy jak i pracowników fizycznych, którzy borykają się z bólami kręgosłupa, ostrymi stanami zapalnymi stawów mięśni, a także chorobami zwyrodnieniowymi. Prowadzimy również sportowców amatorskich i zawodowych starających się optymalizować swoje wyniki sportowe,bądź leczyć kontuzje.

W naszym gabinecie we Włochach zajmujemy się:

Kompleksową terapią schorzeń ortopedycznych:

• ostre bóle kręgosłupa, “korzonki”,
  • skręcenia kostek czy kolan,
  • złamania kości, zerwania mięśni,
  • zespoły przeciążeniowe jak łokieć golfisty, tenisisty, kolano biegacza, kolano skoczka
  • cieśń nadgarstka, bark zamrożony,
  • rwa kulszowa, udowa a także rwa ramienna.

Przygotowaniem przed i usprawnianiem pooperacyjnym:

• operacje rekonstrukcji więzadeł ACL, PCL, MCL, ATFL, repozycji złamań,
  • operacje neurochirurgiczne.

W naszym gabinecie zajmujemy się również rehabilitacją uroginekologiczną:

• Sakropeskji: kolposakropeksji, cervikosakropeksji, hysterosakropeksji (HYSA),
  • pektopeksji,
  • rehabilitacją po operacji Ammreicha-Richtera,
  • fizjoterapią po laparoskopowej nadszyjkowej histerektomii,
  • rehabilitacją po totalnej histerektomii (THL),
  • fizjoterapią po plastyce przedniej, plastyce tylnej,
  • rehabilitacją po zabiegach total repair,
  • fizjoterapią po operacjach WNM, TVT, TOT,
  • fizjoterapią poBulkamid,
  • rehabilitacją po Kolonosuspensji wg Brucha,

Przywracaniem sprawności po urazach sportowych

• naderwanie ścięgien i mięśni
  • naderwaniem więzadeł
  • zwichnięcie, skręcenie stawów
  • przeciążenia spowodowane siedzącym trybem życia:
    • bóle krzyża “korzonki”, ostre incydenty bólowe
    • bóle kręgosłupa szyjnego
    • rwa kulszowa, rwa ramienna, rwa udowa
    • łokieć tenisisty, golfisty
    • bóle kolan (kolano kinomana, kolano skoczka, kolano biegacza)
    • ostre bóle kręgosłupa piersiowego - trudności w oddychaniu.
    • rwa barkowa, rwa ramienna
    • drętwienie dłoni (cieśń nadgarstka)
    • migrenowe bóle głowy
    • choroby zwyrodnieniowe stawów.

Rehabilitacja osób dorosłych jest zalecana głównie osobom cierpiącym na ostre i przewlekłe dolegliwości, mające swoje źródło w narządzie ruchu jak bóle pleców czy bóle mięśni i stawów. Także osobom wykonującym długotrwale fizyczną pracę, bądź wiele godzin spędzają siedząc przed komputerem. Także osoby starające się zadbać o swoje zdrowie, nastawione na profilaktykę urazów kręgosłupa czy kontuzji sportowych.

Warto mieć sprawdzonego terapeutę, który poradzi sobie w trudnych przypadkach. W naszym gabinecie wyciągnęliśmy niejedną osobę z ostrego bólu a także pozwoliliśmy uniknąć stołu operacyjnego. Nasze osiągnięcia zawdzięczamy wykorzystywaniu metod konwencjonalnych i niekonwencjonalnych. Poprzez współpracę w zespole FizjoDuet jesteśmy  wstanie zapewnić pacjentom indywidualnie dobrany plan terapeutyczny. Każdy z nas pracuje innymi metodami i pozwala to na urozmaicenie terapii i wzajemne jej uzupełnienie.

Jeżeli chcielibyście się zapisać zapraszamy na stronę:

fizjoduet.booksy.com