Zabiegi dla kobiet w ciąży

Ciąża to niezwykły okres w życiu kobiety. Z tygodnia na tydzień ciało w ciąży zaczyna się zmieniać. Różnice można zauważyć również w postawie oraz napięciu mięśniowym. Często okres w którym zachodzą już widoczne zmiany w ciązy może łączyć się z dyskomfortem, bólem oraz uczuciem napięcia. Czasem objawy bólowe są intensywniejsze oraz mocno ograniczają funkcjonowanie. Przykładem może być rwa kulszowa u kobiet w ciąży ale także ból szyi, ból między łopatkami. Innymi problemami są obrzęki nóg i rąk u kobiet w ciąży, które zazwyczaj pojawiają się około 2 trymestru i zwiększają swoją intensywność im bliżej do terminu rozwiązania. Niezależnie od tego czy jest to uczucie napięcia mięśni lub poważniejsze problemy bólowe w ciąży można znaleźć pomoc i ulgę w rękach fizjoterapeuty. Masaż leczniczy dla kobiet w ciąży można rozpocząć od 2 trymestru ciąży. Podobnie jest z masażem relaksacyjnym, masażem/drenażem limfatycznym nóg.

Masaż kobiet w ciąży rozpoczyna się od wywiadu w którym fizjoterapeuta dopytuje o główne odczucia oraz wykluczy przeciwwskazania do terapii. Cały zabieg jest przeprowadzony z dostosowaniem wygodnej pozycji do leżenia na bokach, plecach lub w siedzeniu. Dla zwiększenia komfortu pozycji wykorzystujemy specjalne poduszki oraz wałki aby znaleźć optymalne ułożenie, które będzie w pełni wygodne.

Masaż relaksacyjny dla kobiet w ciąży

Masaż relaksacyjny w ciąży to niezwykle odprężające doznanie które redukuje uczucie napięcia w ciele a także dzięki zastosowaniu elementów technik drenujących daje poczucie lekkości w nogach oraz ramionach. Podczas masażu fizjoterapeuta dostosowuje wygodną pozycję dla kobiety w ciąży tak aby mogła rozluźnić się w stu procentach. Pełni relaksu dopełniają iskrzące się światło świec, odprężająca muzyka i dźwięk szumiącego strumyka. Podczas godzinnego masażu relaksacyjnego dla kobiet w ciąży można wykonać masaż całościowy obejmujący: nogi, ramiona, kark, plecy oraz jeżeli będzie to komfortowe brzuszek. Masaż relaksacyjny wykonany ciepłą oliwką pozostawia skórę nawilżoną, jędrną i elastyczną.

Masaż leczniczy dla kobiet w ciąży

Masaż leczniczy dla kobiet w ciąży jest zabiegiem w którym fizjoterapeuta wykonuje odpowiednio dobrane techniki bezpieczne dla ciężarnej. Zabieg zaczyna się od przeprowadzenia dokładnego wywiadu dotyczącego charakteru problemu, oceny postawy oraz badania . Na podstawie zebranych informacji fizjoterapeuta przeprowadza masaż leczniczy z wykorzystaniem bezpiecznych technik terapeutycznych dla kobiet w ciąży. Warto zgłosić się do fizjoterapeuty gdy czujemy problemy bólowe ale także uzyskamy pomoc gdy zauważamy potrzebę rozluźnienia mięśni. Pomoc u fizjoterapeuty uzyskasz również przy problemach z uczuciem mocnego ciągnięcia brzucha w ciąży, rozejsciu mięśna prostego brzucha, osłabieniu mięśni dna miednicy, nietrzymaniu moczu w ciązy a także w doborze ćwiczeń oraz przygotowaniu do aktywnego porodu.

Kolejnym etapem po ciąży i porodzie, który powinna przejść każda kobieta jest poporodowa konsultacja fizjoterapeutyczna. Jest to wizyta która skupiona jest na zdrowiu młodej mamy w której ciele zaszły duże zmiany w okresie ciąży ale także porodu. Fizjoterapeuta ocenia postawę, wydolność mięśni brzucha i tułowia, mięśni dna miednicy. W trakcie przeprowadzania wywiadu terapeuta zbierze niezbędne informacje dzięki którym będzie mógł przeprowadzić terapię, przekazać odpowiednie zalecania oraz dobrać indywidualnie dostosowane ćwiczena.

Masaż limfatyczny/ Drenaż limfatyczny dla kobiet w ciąży

Obrzęk nóg u kobiet w ciąży jest jednym z najczęściej zgłaszanych problemów. Zazwyczaj jest on zależny od temperatury, aktywności w ciągu dnia oraz zaawansowania ciąży. Obrzęki odczuwalne są nie tylko w obrębie nóg czy stóp ale także w dłoniach, przedramionach i ramionach. Dobranie odpowiednich technik drenażu limfatycznego pomaga w redukcji obrzęku oraz widocznemu już po pierwszym zabiegu zmniejszeniu obwodów. Aby drenaże przyniosły długotrwałą ulgę  i efekty najlepiej powtarzać je co 2-3 dni przynajmniej w serii 10 spotkań. Wykonywanie drenaży jest bezpieczne i można zacząć je wykonywać od początku 2 trymestru aż do porodu.

Kinesiotaping kobiet w ciąży

Wykorzystanie kinesiotapingu u kobiet w ciąży jest bardzo szerokie oraz chętnie stosowane dzięki efektom jakie przynosi. Jest to bezpieczna metoda która może wspomóc leczenie dolegliwości bólowych takich jak ból szyi, barków, kręgosłupa, miednicy, bioder ale także w profilaktyce i zmniejszeniu rozstępu mięśni prostych brzucha, redukcji obrzęków, odciążeniu obniżającego brzuszka, który uciska na narządy miednicy. Kinesiotaping pomaga w przedłużeniu efektów masażu leczniczego u kobiet w ciąży dając odciążenie i utrwalając rozluźnienie mięśniowe. Specjalną aplikacje kinesiotapingu limfatycznego u kobiet w ciąży można stosować samodzielnie lub po wykonanym drenażu limfatycznym. Połączenie tych dwóch zabiegów daje efekt dłuższego utrwalenia uczucia ulgi i lekkości w nogach. Do aplikacji kinesiotapingu używamy hipoalergicznych bawełnianych plastrów. Naklejony kinesiotaping można pozostawić na skórze zazwyczaj przez 3 do 5 dni.

Fizjoterapeuci z gabinetu fizjoterapii i masażu FizjoDuet zajmą się Twoim zdrowiem i komfortem podczas trwania ciąży. Jeśli masz wątpliwości jaki zabieg wybrać, chcesz kupić voucher na masaż dla kobiety w ciąży na prezent lub masz jakieś pytania odnośnie masażu kobiet w ciąży skontaktuj się z nami telefonicznie lub za pośrednictwem facebooka.